Köpvillkor
Köpvillkor
Fraktavgifter
Fri frakt över 1000kr inom Sverige. Beställer du för mindre tillkommer en fraktavgift som du ser i kassan vid betalning.
Man är alltid välkommen att hämta sina beställningar i butiken. Givetvis utan kostnad.För frakt till andra länder inom EU eller utanför EU, kontakta oss för prisuppgift.
Eventuella storleksbyten eller ej uthämtade varor bekostas av beställaren.
Leverans
Alla våra webbordrar skickas med DHL där vi använder oss av DHL Servicepoint (postombud), Home delivery (skrymmande produkter över 1,5m) eller Stycke (företag) beroende på vilken produkt som ska skickas. UPS används för Norge
Vi skickar din beställning inom två arbetsdagar förutsatt att vi har erhållit komplett information. Under högsäsong kan det ta någon extra dag eller vid specialanpassningar så som vallning m.m.
Orderbekräftelse
När webbordern lagts kommer orderbekräftelsen på mail eller sms.
Betalning och säkerhet
Du kan betala med Klarna faktura eller olika typer av delbetalningar via Klarna. Alla betalningar går via Klarna Checkout i vår webbshop.
För mer info om betalsätten hos Klarna finns här.
Retur/Ångerrätt
Motsvarar inte din vara förväntningarna och du vill returnera har du 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit varan. Vill du skicka tillbaka varan, kontakta oss för returfraktsedel.
Returfrakt debiteras med 99kr, utom på skrymmande produkter beroende på storlek och vikt.
Om varan inte kommer tillbaka i samma skick som den sålts med alla etiketter, tillbehör samt komplett förpackning kan ett avdrag utkrävas. Vid en retur står kunden för transportrisken. Vill du inte skicka den kan du alltid komma in med produkten till vår butik.
Retur- och bytesrätten gäller inte eventuellt förädlade produkter.
När vi mottagit, behandlat och godkänt din retur bekräftar vi återbetalningen till Klarna inom 2 arbetsdagar som sedan hanterar enligt sina villkor.
Byte
Bytesrätten gäller i 30 dagar. Du betalar själv returfrakten sedan bjussar vi på åter till kund. Skrymmande varor står köparen själv för frakten (se Retur/Ångerrätt för kostnader). Var noga innan du beställer, kanske känner du någon du kan fråga hur till exempel T-shirtarna sitter.
Reklamation
Ska en vara reklameras kontakta oss via telefon eller mail. Vi gör sedan en bedömning tillsammans med tillverkaren och återkommer till dig. Vi kommer behöva se produkten/felet antingen på bild eller fysiskt. Bedöms felet som en reklamation står vi för fraktkostnaden. Vid eventuell tvist följer vi allmänna reklamationsnämnden.
Garanti
För att vi ska kunna hantera en garantifråga behöver vi ett inköpsbevis. Har du tappat bort det fysiska beviset fungerar även kontoutdrag, kvittonummer, ordernummer eller fakturanummer tillsammans med giltig legitimation.
Outlösta varor
Hämtas paketet inte ut inom den angivna tiden och paketet skickas tillbaka till oss tar vi ut en avgift på 150kr för konfektion plus den faktiska fraktavgiften. Övriga varor debiteras med 300kr. Ett paket som inte hämtats ut betyder inte att köpet hävts, det måste alltid meddelas oss.
Reservationer
Vi eftersträvar en felfri hemsida men reserverar oss mot eventuella tryckfel eller felaktigheter på produktbilder.
Alla varor lagerhålls och finns även i vår fysiska butik. Skulle varan hunnit bli såld eller av annan anledning inte finnas kvar för leverans kontaktar vi dig omgående för att hitta en lösning.
Priser
I priserna ingår moms med 25 %. Vi reserverar oss för eventuella publiceringsfel och förbehåller oss rätten att ändra priser, specifikationer och villkor utan förhandsbesked.
Personuppgifter
Veåtta Sweden AB är personuppgiftsansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du som kund lämnar till oss. Dina personuppgifter kommer att behandlas av oss för att administrera kundrelationen samt för marknadsföringsändamål. Dina personuppgifter kommer inte lämnas ut till tredje part, utan stannar hos Skidsport Bromma.
Dina personuppgifter skyddas givetvis av personuppgiftslagen.
Force Majeure
Veåtta Sweden AB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl. a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden.
Företagsuppgifter
Veåtta Sweden AB aka OGR Licensee Warehouse
BOX 3545 , 103 69 Stockholm
Delivery Adress
Veåtta Sweden AB
OGR Licencee Warehouse
Postflygsgatan 12, 128 30 SKARPNÄCK
e-post: info@oldguysrule.se
Organisationsnummer: 556584-5392