"Old Guys Rule: Ett Tidlöst Livsstilsvarumärke som Hyllar Ålder och Erfarenhet!"

 

Old Guys Rule är ett inspirerande livsstilsvarumärke vars historia har sina rötter i den nostalgiska kärleken till det förflutna, betydelsen av mentorskap och en stark vilja att fira ålder som en "Hedersutmärkelse." Allt började när Don Craig, en man som växte upp i Hermosa Beach under 50-talet, bad en vän att skapa den allra första Old Guys Rule bildekoren för att hedra sin far. Doug, som var en ärorik person inom San Onofre Surf Club och en hjälte för Don och hans barndomskamrater. Don och hans vänner, i takt med att de mognade, insåg den ovärderliga visdomen och stödet som Doug och hans två närmaste vänner, Ross McAdam och Fred Casserio, erbjöd. Denna äldre trio blev känd som "De Tre Vise Männen" och fungerade som mentorer för yngre surfare, delade med sig av sina erfarenheter och stöttade deras strävanden.

Under 60-talet var Don välkänd och respekterad inom surfingsamhället. Han tävlade för Bing Copeland, Dewey Weber och Jacob's Surf Team. Dessutom arbetade han inom surfbranschen och blev bland annat Quiksilvers första försäljningsrepresentant i USA. Han var även en nyckelperson i lanseringen av Rip Curl på den amerikanska marknaden och framgångsrikt drev den första Rip Curl-butiken i USA.

År 2003 fick Don en idé. Som en hyllning till sin far och de två andra visa männen, bestämde han sig för att skapa en bildekal med en surfbräda och orden "Old Guys Rule". Denna enkla dekal blev snabbt populär bland människor på stranden och butiksägare som ville ha en kopia. Don insåg att det fanns en affärsmöjlighet här och skyddade snabbt frasen "Old Guys Rule" med varumärkesskydd. Han började producera och sälja t-shirts, klistermärken och kepsar med den välkända sloganen till butiker.

Det dröjde inte länge förrän Don insåg att "Old Guys Rule" mottot sträckte sig långt bortom surfingsamhället. Det blev en symbol för män från alla samhällsskikt som betraktade åldrande som en "Hedersutmärkelse" och inte som ett hinder. Varumärket förvandlades till ett blomstrande livsstilsföretag som erbjöd ett brett utbud av kläder och tillbehör som talade till män världen över, oavsett om de älskade surfing, golf, grillning, hot rods, motorcyklar, sport eller något annat.

År 2008 introducerade Old Guys Rule den hyllade "Legends" -serien, som ägnades åt att hedra ikoniska personligheter som John Wayne och Muhammad Ali. Deras mest kända bilder och citat pryddes på Old Guys Rule t-shirts, och en del av intäkterna gick till välgörenhetsorganisationer som John Wayne Cancer Foundation och Muhammad Ali Center. Legends-serien utökades senare med andra betydelsefulla figurer, som Albert Einstein och The Three Stooges.

Old Guys Rule blev också framgångsrikt internationellt, och i Skandinavien hanteras varumärket av Veåtta Sweden AB, den officiella licensinnehavaren för Old Guys Rule Scandinavia+.

Sammanfattningsvis är Old Guys Rule en inspirerande berättelse om enkla handlingar som växte till ett globalt fenomen. Företaget hyllar och uppmuntrar män att omfamna ålder och livserfarenheter med stolthet, vilket har gjort det till en älskad och framgångsrik livsstilsrörelse världen över.